Thursday, May 28, 2009

Marcus + John Connor = Terminator Salvation

Tak pulak aku tau yg citer dah kuar semalam. Niatnya lain, tapi alang-alang citer nie dah kluar layan je la. Memang antara filem yang dinantikan pon.

Keseluruhan agak best, ala-ala "Transformers" pon ada gak- 3 (tiga) bintang

Tapi yang bestnya sebab tengok ngan kengkawan... Ahaks!!

Wednesday, May 27, 2009

Kemaman - Kuantan - Kemaman

Hari yang baik untuk bersuka ria...

Plan yang diatur Dak-dak rumah (Khu, Hu, Ej)- wat hilang skit penat dan beban kepala nie pikir pasal kerja.

Ada otak, tak der otak @ otak-otak


Setiap kali lepak je cakap pasal pengurusan.... hummmm pengurusan, pengurusan, pengurusan- Entah la....

Bkn nak cakap yang kitorang nie da tak der topik lain yang nak dikatakan, tapi bila ianya membabitkan masa depan kitorang, isu nie memang kerap kali dibangkitkan.

Biar org lain cakap yang pengalaman tu penting, tetapi bagi aku kalau semata-mata pengalaman tetapi "knowledge" kureng nak buat ape- tak der pembaharuan yang boleh dibuat- tak der inovasi dan kreativiti- masih kat tampuk lama (kuno).

Dan... ingat!! kesetian juga bkn penentu kedudukanmu wahai makhluk yang bernama manusia. Kerana hanya "knowledge"- yakni pengetahuan yang bakal menentukan siapa dirimu (manusia ataupun bukan), serta kemana hala tujumu kelak.

Jadi untuk hidup di dunia ini, gunalan otak- akal, dan bukannya dengan "otak-otak".